1) (kit) Pentax 18-55mm 3.5-5.6

opis:

Kompaktowy rozmiar, niska cena, ostry juz od „pełnej dziury”, bardzo uniwersalny, doskonale powłoki SMC, mała średnica filtrów. Doskonale szkło, gdy zaczynamy przygodę z systemem Pentax’a.

2) Pentax M 50mm f1.7 (Stale światło)

opis:

Kompaktowy rozmiar, Stal i szkło, bardzo fajny bohem, super jasne szkło ostre od „pełnej dziury”, idealny do portretów i fotografowania małych przedmiotów, doskonale powłoki SMC, mała średnica filtrów - ten obiektyw to prawdziwa perła. Pozwala uzyskać czas nawet i 1/50 gdy focimy ‚na mieście’.

3) Sigma APO MACRO 70-300 4-5.6

Opis:

Amatorski teleobiektyw, pozwala zachować kilkunasto metrowy dystans od fotografowanego obiektu, fakt zastosowania soczewek APO nie ma większego znaczenia, podbijają one tylko cenę produktu, a nie polepszają jakości zdjęć, auto fokus obiektywu pracuje głośno, bardzo często nie trafiając z ostrością lub w ogóle jej nie ustawiając, pierścień ogniskowej chodzi ciężko, pierścień od ostrzenia za lekko, obiektyw praktycznie cały plastikowy – dzięki temu jest dwa razy lżejszy od starych stalowych teleobiektywów w podobnym zakresie ogniskowych. Najlepszy obraz na ogniskowej 70-210, najsłabszy 300. Szkło warte polecenia – bo za podobne pieniądze ciężko dostać lepszy produkt

4) Sigma 24-70 f2.8 (Stale światło)

opis:

Ogromna przednia soczewka, średnica filtra 82mm!, Projektowany pod pełną klatkę, duża waga, solidne wykończenie, duże pierścienie, slaby kontrast, ostry staje się po przymknięciu do f4, jasne szkło – często pozwala focić z reki przy malej ilości światła – ale niestety f2.8 To nie to samo, co pentax’owski f1.7 – i często nie wystarcza. Cena dużo większa niż odpowiednik tamrona – ale, jeśli ktoś intensywnie fotografuje, ten obiektyw polecam bardziej, jest solidniej zaprojektowany, wykończony lepszymi materiałami i nie prędko złapie luzy. Nie czuć jego ‚plastikowości’. Szkło zdecydowanie nie amatorskie, podobnie i cena. 

5) Tamron 80-250 f3.8 (Stale światło)

opis:

Szkło praktycznie nie dostępne u nas. Nie produkowane od wielu lat. W całości wykonane ze stali i szkła. Ogromna waga i rozmiar. Doskonały kontrastowy i ostry obraz, nawet na ogniskowej 250mm. Obejma pozwalająca zamocować obiektyw do statywu. Ogromne pierścienie ustawiania ostrości, ogniskowej i przysłony. Głębia ostrości dla przysłony 3.8 Dużo większa niż w przypadku sigmy 70-300, bohem tez jest dużo ładniejszy.

 

6) Peleng 8mm f3.5


7) Pentax FA 43mm f1.9 Limited

 

opis:

 

Ciemniejszy niz 50tka ale duzo ostrzejszy, i co wazniejsze bardziej kontrastowy. Wykonany w całości z aluminium. Nawet osłona przeciwsłoneczna i dekielek przedni. Do tego skoro podobny pokrowiec. Z tym szkłem abernacje nie wystepuja, nawet gdy fotografuje sie obiekty będące daleko. Bardzo ostry i szybki af gdy to szkło mamy podpięte pod nasz korpus. Zdecydowany zamienik 50tki dla osób z zasobniejszym portfelem.


8) Pentax FA 50mm f1.4

 

opis:

 

Klasyk którego nie wypada nie mieć z sobą w torbie lub podpiętym do puszki. Jakość wzorowa. Niska głębia ostrości sprawdza się znakomicie w portretach. Światło 1.4 pozwala fotografowac noca z ręki! Możliwe jest nawet wykonanie zdjecia przy iso 1600 – w ciemnym pokoju w ktorym pali sie tylko świeca. Szklo daje widoczne abernacje gdy fotgrafuje sie obiekty będące daleko. Mimo plastikowej obudowy to szkło na lata.